Skip to main content Skip to footer

Inviterer til sommerkonsert i Oslo

Det er mye som skjer på musikkfronten nå i sommer. Det er festivaler og konserter flere steder. En av disse stedene er Linderud gård i Oslo, og der inviterer Engegård, Svendsrud og Haugen trio til sommerkonsert på kvelden tirsdag 2. juli.

Trioen består av Arvid Engegård (fiolin), Håvard Svendsrud (trekkspill) og Svein Haugen (kontrabass). Programmet vil bestå av både klassisk musikk og norskskrevet gammeldansmusikk side om side. Blant komponistene som er representert i programmet, kan nevnes Fritz Kreisler, Pablo de Sarasate, Sparre Olsen, Anders Sørensen og Per Bolstad. Det vil også bli innslag av tango og ungarsk sigøynermusikk.

Engegård, Svendsrud og Haugen har spilt sammen siden 2015. Samarbeidet har ført til mange konserter og turnéer rundt om i Norge, og til flere kritikerroste album, hvor platen «Nordlandslåter» fra 2020 er et av høydepunktene. Trioen har også medvirket på en rekke festivaler, som Lofoten internasjonale kammermusikkfest, Vinterfestuka i Narvik og Østfold Kammermusikkfest. Sommeren 2024 spiller Engegård, Svendsrud og Haugen trio en konsertrekke på i alt 15 konserter rundt om i landet. Sommerkonserten på Linderud gård er en av disse.  Arrangementet gjennomføres med støtte fra Kulturdirektoratet.

Mer info: (4) Sommerkonsert på Linderud Gård | Facebook
(Pressefoto: Ragnhild Elnæs/Kolonihaven)