NM 2020 avlyst. Planleggingen av 2021 i gang

28-03-2020

Leder Odd Arne Halaas i NTL opplyser at NM 2020 er avlyst på grunn av coronaepidemien. I stedet er man nå i full gang med å planlegge NM 2021. (Arkivfoto)

NM på trekkspill og torader for 2020 er avlyst på grunn av coronaepidemien. I stedet er nå planleggingen av NM 2021 i full gang. Det blir på Storefjell Resort Hotel.

Tirsdag 24. mars hadde NTL sitt landsstyre møte sammen med lokal NM arrangør for 2020. Med all usikkerhet knyttet til Covid-19-viruset og hvor langvarig dette vil være, ser forbundet ingen annen utvei enn å avlyse NM for trekkspill og torader 2020.

- Vi er veldig lei oss for situasjonen og vet at mange hadde gledet seg til dette. Men for å være med på dugnaden og avgrense mulig smitte, var dette den riktige avgjørelsen å ta. Når det er sagt, så har vi begynt å se frem mot 2021.
Da vil vi ønske dere velkommen til et NM hvor vi slår enda mer på stortromma, sier leder Odd Arne Halaas i NTL på vegne av forbundets landsstyre.

Kontraktene med artister osv. nå i 2020 vil bli videreført til neste år. Det vil si at Frode Haltli kommer og har konsert, Over Stok og Steen kommer, og det samme gjør Sindre og Co. I tillegg jobbes det med noen overraskelser som vil bli avslørt etter hvert.

- Siden de fleste skoler slutter rundt 18.-20. juni har vi flere muligheter når det gjelder dato, Samtidig ønsker vi at det ikke skal krasje med andre lignende arrangementer. Dato blir lagt de nærmeste dagene. Nå har vi godt og vel ett og et halvt år på å planlegge, så jeg håper så mange som mulig setter av tid til NM så snart som mulig. Og for dere som må ta dere fri fra arbeid eller lignende har nå god tid til å planlegge dette, sier Halaas videre.

Som vi vet så er hotellene rammet kraftig av corona-krisen, så vi oppfordrer alle til å bestille rom på Storefjell så raskt som råd
i solidaritet med hotellet som har vært med å lage veldig fine NM for oss de siste årene.

- Jeg håper vi benytter karantenetiden til å komme på nye ideer, nye melodier, nye samarbeidsformer og ikke minst at vi øver, spiller og koser oss med våre instrumenter. Og så ønsker vi alle sammen hjertelig velkommen til NM på trekkspill og torader på Storefjell Resort Hotel,
og til slutt en liten apelll Følg rådene til helsemyndighetene og ta vare på hverandre i denne utfordrende tiden.

Beste hilsen landsstyret for
Norske Trekkspilleres Landsforbund