Vedrørende gjennomføring av NM

13-03-2020

NTL og leder Odd Arne Haalas skriver om gjennomføringen av årets NM på trekkspill. (Arkivfoto)

Som alle vet så er det per i dag sterke restriksjoner i hele Norge for gjennomføring av arrangementer. Folkehelseinstituttet har kommet med sine råd og for alles ve og vel bør disse følges. Instituttet viser blant annet til at man regner med at epidemien vil nå sin topp ca. juni/juli. Mange lurer derfor på om det blir gjennomført NM for trekkspill og torader. NTL og Storefjell Resort hotell har en god dialog på dette, og vi regner med at man vet en god del mer etter disse første 14 dagene. Da ser man klarere hvordan tiden fremover vil bli. Styret i NTL har derfor bestemt at vi skal ha et møte om 14 dager for å diskutere situasjonen og veien videre. Vi kommer med mer informasjon om temaet. I mellomtiden oppfordrer vi alle til å bruke karantenetiden godt ved å øve, ha det så hyggelig som mulig og ta vare på hverandre samtidig som man er påpasselig med god hygiene og ikke utsette seg selv eller andre for fare.

Beste hilsen landsstyret i Norske Trekkspilleres Landsforbund