Nidaros feiret 40-årsjubileet med trekkspillgalla

27-10-2018

JUBILANTENE: Nidaros Trekkspillklubb er 40 år i år. Det ble feiret med trekkspillgalla på Ringve museum i Trondheim i kveld. (Alle foto: Per J. Grøthe)

Nidaros Trekkspillklubb markerte i kveld sitt 40-årsjubileum med trekkspillgalla på Ringve museum i Trondheim.

Medlemmene i trønderklubben lurte veldig på hvordan de skulle feire at det har gått fire tiår siden de begynte å spille sammen. Konklusjonen ble altså å invitere til trekkspillgalla, og det fenget trønderpublikummet.  Jubilanten hadde nemlig sydd sammen et flott konsertprogram. Vi overdriver ikke mye når vi sier at det var høydepunkt på høydepunkt.

Først på scenen var Lars Karlsson og Øivind Farmen, som bød på både samspill og solo. Mye trøkk og spilleglede ble det også med Sigmund Sæther og Jhohans på scenen. Videre fikk vi oppleve Selbu Toradergruppe, Trondheim Accordion Club, Nidarosingan, Anna Ouff Grøthe og arrangøren og jubilanten Nidaros Trekkspillklubb. Flott!

Deretter var det jubileumsmiddag og dansemusikk.

Mye mer fra arrangementet i Trondheim kommer i Trekkspillnytt.
(Tekst og foto: Per J. Grøthe)

SPILLEGLEDE: Sigmund Sæther med Jhohans var blant høydepunktene under Nidaros Trekkspillklubbs
trekkspillgalla i Trondheim i kveld.

TRONDHEIMSKLUBB: Trondheim Accordion Club under ledelse av Knut Haseth fikk vi også høre på trekkspillgallaen.