Mai-nummeret underveis

11-05-2018

I løpet av kort tid vil du som NTL-medlem ha mai-nummeret av Trekkspillnytt i postkassen.

Du kan lese om familien Aas Hansen fra Harstad. Der spiller alle de fire barna trekkspill. Vi har også besøkt Kongsberg Trekkspillklubb, en av landets største trekkspillklubber. Vi får vite om hvordan de driver. Det er også stoff om årets NM på trekkspill og torader på Storefjell. Videre kan du lese om 14-årige Reidar Næss fra Nøtterøy i Vestfold som står opp klokka fire om morgenen for å øve på trekkspill før han går på skolen. Vi har også intervjuer med blant andre Erik Bergene og Dag Gården. I tillegg er det DM-resultater og mye annet stoff fra ulike deler av trekkspill- og toradermiljøet, blant annet bringer vi en oversikt over hvor mye ulike klubber og orkestre får i støtte gjennom Grasrotandelen. Selvsagt har vi også med vår populære rebuskonkurranse. Hver gang kommer det inn store mengder med svar, og vinnerne får hver sin CD.  Notebolken er også på plass. Det samme er Trekkspillkalenderen og YouTrekkspel.