Hovedsiden Møre og Romsdal, D7

tlf. 924 19 636,

DM 2015, Møre og Romsdal

E-post Skriv ut PDF

DM for 2015 blir arrangert på Hotell Aleksandra i Molde. Datoen er satt til 6-7. mars med årsmøte i kretsen 8.mars.

Arrangør er "Nordmørstreffen", og siden det er en festival som arrangerer er det naturlig å tillegge årets DM et "festivalpreg". Derfor vil konkurransene gå over to dager.

Gammeldanskonkurranse på fredag

Fredag kveld vil det bli konkurranse i gammeldans. Det blir lagt opp til dans under konkurransene, og for å få et opplegg som virkelig kårer det beste gammledans-innslaget, vil hver deltaker få tilbud om å spille til sammen 30 minutter. De to konkurransemelodiene kommer da til slutt i settet, og det er kun disse som blir bedømt. Det er ikke obligatorisk å spille mer enn de to konkurranselåtene, men vi håper selvsagt at flest mulig benytter seg av muligheten og spiller ei hel økt før de gir seg.

Noteklassene

De siste årene har NTL hatt som regel at noter skal leveres til konkurranseleder før man går på scenen. Vi har fått dispensasjon i år, og notene skal sendes inn på forhånd. Dette må skje elektronisk, altså på mail. Notene scannes inn og lagres som PDF-fil. Etter konkurransen vil notene bli slettet. Om du ikke har notene dine digitalt eller ikke har tilgang til scanner, ta kontakt så hjeloer vi til.

Buskspill og andre aktiviteter

Etter endt konkurranse på lørdag, vil vi legge opp til sosialt samvær med buskspill på DM-hotellet. Om du ikke er interessert i det, kan Molde by på bl. a. shopping (Moldetorget og Amfi Roseby) Moldebadet og mye mer. Alt i gangavstand fra hotellet.

Lørdag kveld vil det også bli dans til noen av fylkets beste gammeldansorkestre, og erfaringsvis melder det seg også på orkestre som spiller tango, foxtrot og andre mer "moderne" rytmer. Her skulle det være noe for enhver smak.

Årsmøte

Søndag 8. mars avholdes årsmøte for Møre og Romsdal krets. Vi har registrert at det er mange som har spørsmål og tanker rundt DM/NM og da særlig klasseinndelinger. Vi har vært så helige å få Kai Roger Magnetun fra NTLs konkurransekomitè til å delta på møtet, og vi inviterer derfor alle medlemmer til å komme med tanker og konstruktive idèer rundt DM/NM.

Påmelding/Rombestilling

For påmelding kan du/dere bruke skjemaet som ligger her http://trekkspillforbundet.no/images/M_images/pdf/2012pamelding.pdf

For rombestilling, ta kontakt med Odd Arne Halaas: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen

Sist oppdatert mandag 12. januar 2015 20:20

Reisestipend

NTL Møre og Romsdal har opprettet et reisestipend for unge trekkspillere.

Sist oppdatert mandag 19. mai 2014 22:28 Les mer …

Ny leder i Møre og Romsdal

E-post Skriv ut PDF

Arne Johnson fra Rauma ble under årsmøtet i kretsen 23. mars valgt som ny leder i Møre og Romsdal krets. Johnson er aktiv trekkspiller som leder i Rauma trekkspillklubb, men er kanskje mest kjent som en av trekkspillerne i "Flyskrekk". Styret består i 2014 av disse: Arne Johnson, leder Magne Torsetnes, kasserer Vegard Hansen, styremedlem Odd Arne Halaas, styremedlem Ingrid Johanne Fylling Nupen, ungdomsrepresentant. Styret velger sekretær og nest-leder på første styremøte.

Sist oppdatert tirsdag 25. mars 2014 07:00

DM 2014

E-post Skriv ut PDF

DM 2014 for Møre og Romsdal krets er lagt til Ulsteinvik og Quality Hotel Ulstein/Sjøborg 21-23 mars. Åmdal Trekkspelklubb er arrangører. Påmeldingsskjema blir sendt ut i nærmeste framtid, men bestill gjerne rom på hotellet allerede nå: tlf. 700 13 000. oppgi referanse "DM 2014".

Seminar 2014

E-post Skriv ut PDF

Møre og Romsdal krets arragnerer samspillkurs for barn og unge 24.-26. januar. Kurset holdes i Åmdalen i Ørsta. Instruktører er Kristina Farstad Bjørdal, Marius Berglund og Ingrid Johanne Fylling Nupen. Ta kontakt for noter og info: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen eller tlf.: 47 24 59 04 (Vegard)

Side 1 av 2