Hovedsiden

Ønsker kontakt med trekkspiller han møtte i Italia i 1994

I 1994 møtte Steinar Thalberg (bildet) en norsk trekkspiller på ferie i Terracina i Italia. Nå ønsker han å komme i kontakt med denne personen, som han dessverre ikke husker navnet på. Bildet av Thalberg er tatt på 1990-tallet.

- I juli 1994 hadde vi et hyggelig par som kom fra nærheten av Lørenskog som naboer i en leilighet i Terracina. Han tror jeg var elektroingeniør, og hun var datter av misjonærer og hadde hatt sin oppvekst i Afrika. Hun var en livlig dame, som viste oss sine afrikanske dansekunster fra tid til annen - morsomt! En dag tok vi toget til Napoli, da han ville kjøpe seg "Rolls Royce"-trekkspill - et Zero Sette. Dette ble gjort, og ved tilbakekomst ble det gjort et prøvespill ute på balkongen - det ble mer enn et "prøvespill"! På den ene balkongen etter den andre "tøt" det ut med folk, som ivrig applauderte trekkspill-virtuosen. Det ble etter hvert en nesten euforisk stemning der i kveldstimene - noe jeg aldri har glemt! Håper å treffe disse menneskene igjen - regner med at trekkspilleren i dag er ca. 70 år, skriver Steinar Thalberg fra Moss.

Noen som kjenner seg igjen? Eller noen som vet hvem Thalberg kan ha møtt? Ta kontakt med Trekkspillnytt på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen eller  tlf. 906 44 927.

Dele

Besøkende